Black Latte Malaysia apa itu, harga, beli: latte arang untuk mereka yang gemarkan makanan manis yang mengimpikan untuk menyingkirkan lemak

By | April 24, 2019

Apa itu Black Latte pengurangan berat – kelebihan, fungsi, cara makan, kegunaan

  • Menyerap lemak, mengubahnya menjadi tenaga
  • Mengeluarkan toksin daripada badan
  • Menyekat selera makan dan memberi tenaga
  • Mengeluarkan cecair berlebihan daripada badan
  • Menghasilkan dopamin (hormon kegembiraan)

Black Latte adalah rahsia pemberian tenaga yang lazat untuk badan langsing bak selebriti

harga black latte di malaysia

Produk pelangsingan paling popular di kalangan bintang ternama di dunia!

Anita, seorang pakar perunding mengenai diet yang sihat kepada selebriti seperti Charlize Theron dan Sandra Bullock mengesyorkan agar meminum latte arang berbanding daripada makanan ringan dan/atau makanan untuk menurunkan berat badan yang cepat. Ia merangsang metabolisme, memberi tenaga untuk menikmati kehidupan sepenuhnya, serta bermanfaat untuk ,mendapatkan bentuk badan yang langsing. Gantikan makanan dengannya untuk tidak lebih daripada sebulan. Tempoh ini sepatutnya sudah memadai untuk mencapai hasil yang mengagumkan.

Hasil ketara dari hari pertama! Kesan minum Black Latte – apa kegunaan

Ahli sains Amerika akhirnya menemui kaedah yang mudah untuk menurunkan berat badan tanpa mengubah gaya hidup. Mereka membangunkan formula untuk minuman Black Latte, dengan rasa yang tiada bezanya daripada latte yang disukai ramai, namun mengandungi arang aktif yang menyerap lemak secara aktif dan memecahkannya, lalu menyingkirkan semua toksin daripada badan. Berat badan berlebihan disingkirkan, tetapi saiz payudara kekal sama. Black Latte mempercepatkan metabolisme dan mengurangkan nafsu makan yang membolehkan kehilangan berat setiap minggu secara beransur-ansur tanpa latihan fizikal atau mengehadkan makanan.

Disebabkan oleh komposisinya yang berkualiti tinggi, anda akan alami penurunan berat badan dengan cepat dan selamat! Black Latte bahan-bahan

harga ubat black latte

Bagaimana nak dapatkan Black Latte – bagaimana ia berfungsi

  • Tambahkan sesudu Black Latte ke dalam gelas atau secawan air panas
  • Ambil 1 sajian setiap hari. Untuk asimilasi maksimum, adalah disarankan untuk mengambil minuman ini semasa sarapan pagi.
  • Tempoh rawatan yang disyorkan – 1 bulan
pengedar black latte di malaysia

Keberkesanan Black Latte disahkan oleh hasil ujian klinikal yang dikendalikan di klinik-klinik di as, england dan israel.

black latte di malaysia

Kajian tersebut melibatkan 900 orang yang memiliki 10 – 40 kg berat badan berlebihan

harga black latte di farmasi

Dengan Black Latte, hanya tinggal satu langkah daripada impian kepada realiti! Sebahagian daripada 2350 kisah daripada pelanggan kami – testimoni pengguna Black Latte

kegunaan black latte
cara makan black latte
black latte pendapat
black latte bagaimana ia berfungsi

Bagaimana kami bekerja

  • Buat pesanan segera dan dapatkan diskaun
  • Tunggu panggilan perunding kami bagi mengesahkan butiran
  • Anda tidak perlu membayar apa-apa sehingga anda menerima barangan di pejabat pos atau melalui kurier

Beli Black Latte di Malaysia – pengedar, harga ubat Black Latte. Harga Black Latte di farmasi – penipuan

apa itu black latte

358 RM 

179 RM

Bagaimana untuk menghilangkan 26 kg tambahan di rumah. Adakah Black Latte, pendapat, cara penggunaan

Adakah anda bosan dengan berat badan berlebihan? Adakah anda gagal mengurangkan berat badan? Atau adakah anda cenderung untuk mengalami semula kenaikan berat badan sebaik sahaja anda berjaya menurunkannya? Anda mahu memakai pakaian kegemaran anda, tetapi tidak ‘muat’ dan membeli pakaian yang cantik adalah masalah besar untuk anda?

harga black latte malaysia

‘Saya berterima kasih kepada orang-orang yang pernah memanggil saya gemuk dan memandang rendah pada saya. Jika bukan kerana mereka, saya mungkin akan masih menjadi gemuk!’ kata Sara May, yang telah kehilangan 26 kilogram. Dalam prosesnya untuk mencapai bentuk badan yang cantik, dia telah mencuba berbagai jenis diet yang pelbagai, tetapi kaedah yang paling mudah ternyata yang paling berkesan. Sara memberitahu secara terperinci tentang kaedah ini yang juga menghalang proses kenaikan berat badan semula. Berikut adalah kisahnya yang sangat menarik…

Saya tak pernah menjadi seorang gadis yang lemah, dan berat badan berlebihan tidak pernah membuatkan saya rasa sedar akan diri sendiri. Ketika saya bertemu dengan bakal suami saya, Ricky, saya cukup bertenang, dan saya hanya sedar diri ketika saya menyedari yang saya telah menjadi sangat gemuk.

Ketika saya bertemu dengan Ricky, saya cukup bertenang, dan saya hanya sedar diri ketika saya menyedari yang saya telah menjadi sangat gemuk.

Saya dah ada hubungan dengan Ricky selama lebih daripada 7 tahun, kami mempunyai dua orang anak yang cantik. Tetapi sehingga baru-baru ini, kami telah ‘hidup berasingan’. Ricky tinggal di apartmennya sendiri, dia sentiasa sibuk bekerja, dan melawat saya kadang-kala. Kemudian dia akan balik semula selepas itu.

Dari saat kami memulakan hubungan, saya sentiasa menunggu untuk dia melamar saya. Itu adalah impian saya!

Bilakah akhirnya dia akan melamar? Ini adalah impian saya!

Apabila saya hamil untuk kali pertamanya, saya fikir sekarang kami pastinya akan berkahwin. Tetapi nasib tidak sebaik itu. Ricky terus melawat saya, dan saya terus tertunggu-tunggu…

Ketika anak sulung kami lahir, kami sangat gembira. Dia sayangkan anak itu, sentiasa menjaga saya dengan penuh perhatian dan membantu saya dengan segala-galanya. Saya dapat merasakan yang dia menyayangi kami berdua, tetapi ia adalah cara sayangnya yang tersendiri.

Ketika anak saya menyambut hari lahirnya yang kedua, kami memutuskan untuk mengadakan percutian selama 2 minggu di tepi pantai bersama-sama. Laut, matahari dan pasir. Saya sangat sukakan percutian!

Negeri Terengganu menawarkan kami hotel yang bagus, pantai yang cantik dan termasuklah makanannya sekali, itu adalah pilihan yang sempurna untuk kami.

kesan minum black latte

Di pantai, saya tiba-tiba melihat bahawa Ricky menghabiskan banyak masa memerhati seorang gadis. Saya tidak berkata apa-apa tetapi saya juga membuat keputusan untuk memerhati lelaki saya. Pada mulanya saya fikir dia telah jatuh cinta pada pandangan pertama. Tetapi kemudian dia menukar objek pemerhatiannya dan mula memerhati gadis lain, kemudian seorang lagi gadis, dan begitulah seterusnya!

Saya sangat marah! Saya dan anak saya seolah-olah tidak wujud.

Tiba-tiba saya terfikirkan yang mungkin dia hanya sukakan gadis kurus!

Saya tak nak nampak macam si bodoh yang cemburu, itulah sebabnya saya cuba bertenang dan memerhati. Saya dengan cepatnya memahami yang semua gadis-gadis yang dia perhati itu mempunyai satu ciri yang sama – mereka dua kali ganda lebih langsing daripada saya! Fikiran itu melanda saya seperti kilat. Dia hanya sukakan gadis kurus! Mungkin itu yang menjadi punca kepada kelakukan tersembunyi dalam hubungan kami selama ini???

Saya mempunyai satu lagi gambar di mana dia sedang memegang saya tetapi masih memerhati seorang lagi ‘gadis kurus’, lihat:

bagaimana nak dapatkan black latte

Ricky tak pernah beritahu saya yang dia tak sukakan bentuk badan saya. Dia tak pernah meminta saya untuk menurunkan berat badan, atau apa-apa seperti itu. Tetapi tiada lamaran perkahwinan juga, yang saya sangat impi-impikan.

Fikiran ini membuatkan saya rasa tegang, saya dapat bertahan dengan stres itu terima kasih kepada bufet yang disediakan di hotel. Selama 2 minggu, saya makan seperti untuk 3 orang.

Apabila saya kembali bercuti, saya menimbang berat dan terkejut. Bersama-sama dengan kulit “gelap” saya, saya membawa balik 9.5 kg dari Terengganu yang bercuaca panas itu. Saya berada pada tahap mengalami kemurungan.

Saya mula mengkaji internet mencari tentang topik-topik pelangsingan badan, tetapi beberapa minggu kemudian, saya mendapat tahu yang saya mengandung untuk kali kedua! Boleh dikatakan percutian saya “membuahkan hasil”. Sudah tentunya, dalam keadaan ini, saya berhenti memikirkan tentang penurunan berat badan, fikiran saya di tempat lain…

Bagaimanapun, saya terus mengesyaki yang Ricky tidak sukakan saya sebagai seorang wanita.

Saya tak boleh berhenti fikir yang Ricky tak sukakan saya sebagai seorang wanita. Saya hampir-hampir nak lakukan pengguguran. Saya sangat gembira kerana Ricky melarang saya walaupun untuk memikirkannya.

Jadi, kami mendapat anak kedua kami, anak lelaki. Sejarah berulang kembali. Ricky sememangnya sayang bayi itu dan dia memberikan kami kasih sayang dan perhatian yang tak berbelah bahagi. Tetapi hanya apabila dia berada di tempat kami. Tidak ada satu pun miliknya yang ada di apartmen saya, selain daripada berus giginya, jadi saya hanya memberi tumpuan kepada anak-anak, itu cara saya menangani keadaan.

Apabila saya berhenti menyusu, niat untuk turunkan berat badan mula menyeksa saya lagi. Saya tak dapat lupakan peristiwa sewaktu bercuti itu, saya dapat melihat mata Ricky yang asyik memerhati gadis-gadis kurus itu, dan hubungan kami masih tidak berubah. Berat saya masih 88 kg.

Berat badan saya 88 kg pada masa itu. Jadi saya membuat keputusan!

Jadi saya buat keputusan sudah tiba masanya untuk berubah! Saya mencuba semua benda: diet, mungkin sedozen darinya, program kecergasan yang berbeza, membungkus tubuh, urutan khas, dll. Semua perkara ini sama sekali tak membantu atau hanya membantu sekejap saja – sebaik sahaja berat badan turun, ia kembali semula secepat kilat.

Saya berjumpa dengan seorang gadis Amelia, dalam sebuah kedai pastri, dia salah seorang gadis yang bersalin di hospital sama dengan saya ketika saya bersalin anak kedua. Saya hampir tak kenal dirinya, sebelum ni badannya lebih besar dua kali ganda daripada saya dan sekarang ni, badannya hampir 3 kali ganda lebih kecil daripada selepas bersalin!!!

‘Hebatnya!’, Saya luahkan tiba-tiba dengan gembira daripada menyapanya. ‘Saya tak percaya mata saya! Amelia, awakkah ini?! ‘

‘Saya kelihatan agak kurus daripada dulu, bukan?’ Dia berkata kepada saya dengan tersenyum, sambil membeli beberapa jenis roti.

‘Dan awak makan pastri juga?! Bagaimana awak melakukannya? Bagaimana??? Saya dah cuba bersukan, berdiet, sauna dan yang lain, saya cuba semuanya! Saya hanya boleh kurangkan 3 kg paling banyak dalam satu atau dua minggu, kemudian naik 7 kg pula!’ Saya hampir berteriak, saya masih ingat saat ini dengan jelas kerana orang-orang di kedai itu mula memandang saya.

‘Sara, diet dan sauna apa, awak dah gila ke? Saya ada satu idea. Jom ke tempat saya dan bersembang, suami saya kerja sekarang, kita akan minum secawan teh dan bercakap. Saya akan makan sendiri kek ini, dan awak boleh minum air teh panas,’ kata Amelia sambil memberikan saya ekspresi wajahnya yang agak licik. ‘Saya akan beritahu awak segala-galanya, saya akan tunjukkan kepada awak dan mungkin akan berikan awak sedikit untuk mencuba.’

‘Sara, diet dan sauna apa, awak dah gila ke?’

Saya sememangnya sangat tertarik dan saya terus bersetuju. Lagipun, Ricky akan pergi bisnes trip keesokan harinya selama dua minggu. Itulah sebabnya mengapa dia asyik bersama saya dan anak-anak pada saat-saat terakhir ini, sebelum terpaksa tinggalkan kami, dan itu juga bermakna saya mempunyai masa untuk diri sendiri.

Amelia kehilangan 33 kg dalam hampir-hampir 3.5 bulan sebaik sahaja dia berhenti menyusu. Dia tidak berdiet, tidak puasa dan tidak pergi ke gim. Dia jalani gaya hidupnya yang biasa dan tidak membataskan dirinya dalam apa-apa pun.

Badannya menjadi langsing seperti seorang gadis muda. Agak pelik, kerana penurunan berat badan yang begitu banyak tidak meninggalkan apa-apa tanda regangan pada kulitnya. Saya rasa Ricky pasti akan suka memandangnya.

Saya rasa begitu beremosi apabila mengetahui betapa mudahnya dia mencapai semuanya, mudah dan selamat untuk mana-mana wanita yang sanggup menurunkan lebihan berat badan. Petua pelangsingannya amat mengejutkan saya!

Saya masih ingat dengan baik betapa seksanya ketika cuba untuk menurunkan berat yang dibenci itu. Ini adalah mimpi ngeri! Saya masih ingat penderitaan yang saya rasa ketika berdiet, dan pertengkaran berterusan antara saya dengan Ricky, masalah kemurungan saya dan bagaimana saya mula makan segala-galanya tanpa henti apabila saya putus asa.

Ia juga menyakitkan, memandangkan segalanya yang saya perlu lalui, untuk melihat yang ia tak masuk akal dan bahawa seseorang itu perlu menurunkan berat badan secara berbeza. Ia memalukan, tetapi saya bertahan dengan perasaan itu kerana sekarang saya tahu dengan pasti apa sebenarnya yang perlu saya lakukan.

Sekarang dengarlah dengan penuh perhatian kepada apa yang dikatakan Amelia kepada saya!

Produk yang paling berkesan untuk penurunan berat badan adalah arang yang diaktifkan. Sekali ia berada di dalam badan, ia menghilangkan bahan toksik melalui dua mekanisme. Pertama, dengan bantuan penyerapan dan struktur berliang. Kedua, dengan bantuan pengurangan pemangkin (proses yang memaksa ion yang bercas negatif daripada bahan cemar menjadi tertarik kepada ion karbon yang bercas positif).

Arang yang diaktifkan mengikat toksin yang terdapat di dalam tubuh manusia dan melalui pengikatan molekul ini, ia dengan cepatnya akan dikeluarkan melalui usus.

Yang peliknya, sebahagian besar daripada sifat berguna arang itu telah ditemui di India dan China purba oleh penduduk yang membersihkan air dan wain untuk minuman dengan bantuan arang. Selepas berabad-abad lamanya, pakar pemakanan mengiktiraf arang sebagai salah satu kaedah detoks terbaik.

Apabila kami sampai, Amelia menjamu saya dengan latte. Ia bukan latte biasa, ia berwarna hitam. Pada mulanya saya terkejut, tetapi rasa minuman itu terasa seperti kopi biasa dengan susu berbuih yang kuat. Ia sangat lazat.

‘Inilah rahsia kepada badan langsing saya, latte arang iaitu Black Latte‘ kata Amelia. Dia menunjukkan saya satu bungkusan dengan serbuk hitam yang dia gunakan untuk membuat minuman itu. Anda tak perlukan mesin kopi khas untuk itu. Anda hanya menambahnya ke dalam secawan air panas.

‘Inilah rahsia kepada badan langsing saya, latte arang iaitu Black Latte’ kata Amelia. Dia menunjukkan saya satu bungkusan dengan serbuk hitam yang dia gunakan untuk membuat minuman itu. Anda tak perlukan mesin kopi khas untuk itu. Anda hanya menambahnya ke dalam secawan air panas.

Anda perlu minum sekali sehari, sebaik-baiknya pada waktu pagi. Kemudian semua lebihan kalori yang diperolehi tubuh anda pada siang hari takkan disimpan sebagai lemak. Boleh anda bayangkan?!

cara penggunaan black latte

‘Ia tak mungkin benar! Adakah ia benar-benar mudah seperti itu?’ Saya membebel sendirian.

‘Awak boleh percaya atau tak, itu pilihan awak. Jika anda sukakan cabaran, cubalah saja dan jadikan kehidupan awak lebih rumit. Awak nak tahu apa yang berlaku kepada saya dan saya dah beritahu awak segala-galanya. Sekarang terpulang kepada awak. Saya bukan penjual, saya tak dapat faedah pun jika awak membelinya. Cubalah jika awak suka, teruskan minum air kosong jika awak tak nak cuba, awak pun boleh berhenti makan terus, saya peduli apa. Lagi sat, awak nak brownie ni? “Tanya Amelia sambil memberi saya pastri kegemaran saya.

‘Tak, terima kasih saja. Saya rasa saya patut pergi.’

Pada ketika itu, saya tak sangka bahawa masa 1.5 jam ini bakal mengubah keseluruhan hidup saya…

Sebelum balik, kami bertukar-tukar nombor telefon. Saya menghabiskan 1.5 jam di rumah Amelia. Pada ketika itu, saya tak sangka bahawa masa 1.5 jam ini bakal mengubah keseluruhan hidup saya…

Saya bergegas pulang ke rumah dengan penuh semangat. Saya buka komputer dalam sekelip mata dan terus memesan Black Latte di laman web yang diberikan Amelia kepada saya. Dalam masa tiga hari saja, barang yang yang diingini itu sampai dan saya memulakan perubahan saya!

Saya menimbang berat badan saya sendiri. Penimbang menunjukkan 88.4 kilogram. Sejak hari itu, setiap pagi saya sentiasa ditemani dengan secawan Black Latte.

Keesokan harinya, saya menimbang berat sekali lagi – 88.5 kg. Bertambah 100 gram! Saya tak berasa sedih. Sebaliknya, saya panik.

Saya mula memanggil Amelia.

‘Sara, bertenanglah. Berat akan mula turun pada hari 4-5. Terus ambilnya dan lupakan tentang menimbang berat untuk 5 hari akan datang dan awak akan lihat bagaimana kesannya’, jawab Amelia, sambil tersenyum.

Jadi saya terus meminumnya. Saya tak ubah apa-apa dalam pemakanan biasa saya, saya hanya minum satu cawan Black Latte setiap pagi. Saya sangat berminat untuk mengetahui apa yang akan berlaku seterusnya. Saya masih tak percaya saya akan mula menurunkan berat badan tanpa mengubah apa-apa dalam diet dan gaya hidup saya.

Pada hari ke 6, saya menimbang berat saya. Dengan kaki gementar, saya naik ke atas penimbang dan menutup mata saya. Saya takut untuk melihatnya, tapi dalam beberapa saat saya membuka mata semula. Penimbang itu menunjukkan 83.3 kilo.

Saya turun 5 kilo dan 100 g dalam 5 hari pertama tanpa mengubah diet saya atau melakukan apa-apa senaman.

Ia sungguh luar biasa! Jantung saya berdebar-debar, saya susah nak bernafas kerana terlalu seronok! Saya berjaya!!!

Menu saya untuk minggu seterusnya tak berbeza langsung daripada menu biasa saya. Kecuali satu perkara – setiap hari saya minum secawan minuman kegemaran saya, Black Latte.

Saya menahan diri daripada menimbang berat badan saya, tetapi walaupun tak timbang saya tetap boleh merasakan penurunan berat itu. Kadang-kadang saya berasa sensasi yang hangat yang menyenangkan pada bahagian lengan, perut, dan peha saya. Saya rasa sangat bertenaga, sudah lama saya tak rasa macam tu. Rasa letih yang saya asyik rasa sebelum ni telah hilang.

Apabila saya menimbang berat seminggu kemudian, saya hampir pengsan. Ia menunjukkan 74.4 kg. Maknanya, saya kehilangan 9 kilo lagi dalam seminggu.

Dalam 12 hari, saya menjadi 13 kilo 700 g lebih ringan!!!

Cuba anda bayangkan diri anda tiba-tiba langsing kerana kehilangan berat badan yang banyak. Bayangkan apa yang anda rasa. Bayangkan betapa bagusnya apabila anda menyukai diri anda sendiri. Barulah anda akan faham apa yang saya rasakan pada saat itu.

Sudah tentunya saya perasan yang baju-baju saya semuanya telah menjadi longgar. Tetapi saya tak tahu yang sebenarnya saya telah turun 14 kg dalam masa kurang dari 2 minggu, saya sangat tak percayainya!

Dua hari lagi Ricky akan balik. Membayangkan reaksi Ricky terhadap perubahan saya, saya rasa seolah-olah saya telah tumbuh sayap dan boleh terbang seperti rama-rama. Anak-anak juga tak sabar untuk bertemu dengan ayah mereka dan mendapat hadiah yang selalu dibawa balik Ricky daripada bisnes tripnya.

Pada hari Ricky balik, kami memasak makanan seperti nak raya, menyediakan beberapa sajian yang enak, malah saya juga membakar kek kegemarannya iaitu Kek Buah, yang sudah lama saya tak buat. Saya tidak lagi takut untuk makan makanan manis!

Ricky tiba semasa kami sedang menyiapkan meja makan. Mendengar bunyi loceng pintu, anak-anak tu terus pergi untuk bertemu ayah mereka.

Pintu rumah terbuka, Ricky berdiri sambil memegang sejambak bunga yang besar dan kotak-kotak mainan untuk anak-anak. Mereka berdua bergegas memeluk ayah mereka, Ricky pula memandang saya dari atas kepala budak-budak itu dan mulutnya ternganga luas. Kotak-kotak mainan jatuh dari tangannya. Sejambak bunga itu juga.

Budak-budak itu melompat kegembiraan sambil membuka hadiah mereka, sementara Ricky, masih tidak mampu mengalihkan matanya daripada saya, membongkok untuk mengambil bunga yang jatuh itu.

Beberapa saat kemudian, kami berdiri bersendirian di muka pintu. Ricky masih berdiri dengan bunganya, seperti dia terpesona atau apa. Saya terus ketawa dan mengambil bunga itu daripada tangannya.

‘Ada sesuatu yang tak kena ke? Masuklah!’

‘Awak… Apa yang berlaku kepada awak… Bagaimana???’ Ricky kelihatan mati akal.

‘Awak nak cium saya atau awak hanya nak berdiri kat situ?’

Ricky tiba-tiba memegang saya, mengangkat saya dan mula mencium saya sambil saya terus ketawa. Dia kelihatan sangat gembira, saya dapat rasa yang dia sukakan penampilan saya.

‘Sudahlah tu, turunkan saya, mari kita basuh tangan dan makan malam!’

Pada malam itu Ricky kelihatan agak tegang, sesudah saya menidurkan anak-anak, dia menerkam saya seolah-olah ia adalah kali pertama kami. Ia adalah malam yang penuh berahi, kami melakukan hubungan asmara yang luar biasa saya dah tak ingat kali terakhir saya rasa sangat diingini. Kerana terasa letih yang amat, kami tertidur pada waktu subuh.

Keesokan harinya, Ricky mengajak kami mengadakan percutian keluarga di tepi pantai bersama-sama, selama 10 hari. Dia berjaya mendapatkan urusniaga penting tempoh hari di tempat kerja dan diberi cuti beberapa hari dengan bayaran bonus sebagai hadiah.

Saya berasa sangat gembira, saya tak pernah rasa begitu bahagia dalam hidup saya!

Pada masa itu saya bekerja sebagai akauntan di sebuah firma, saya bekerja terutamanya di rumah. Tidak ada urusan mustahak minggu itu, jadi saya dengan mudahnya boleh bercuti selama seminggu dua, jadi saya terus bersetuju tanpa teragak-agak. Anak-anak teruja – mereka sangat gembira untuk pergi ke pantai!

Kali ini kami memilih Pulau Langkawi. Ia adalah sebuah bilik dua katil di sebuah hotel bertaraf empat bintang. Pakej itu termasuklah makanan tanpa had, yang merupakan ujian hebat untuk resipi rahsia saya! Saya juga nak lihat bagaimana Ricky akan berkelakuan ketika kami sampai di sana.

Semua perhatiannya ditumpukan pada saya. Ya, itulah kemenangan peribadi saya!

Seminggu kemudian, kami sedang bersuka-ria di pantai Langkawi yang nyaman, dengan bunyi laut dan ombak yang menghempas pantai. Ricky terus memandang saya dan tak pernah membiarkan saya walau seminit pun. Semua perhatiannya ditumpukan pada saya. Dia tak pernah melihat wanita lain. Ya, itu kemenangan peribadi saya!

Makanan kami sentiasa melimpah-ruah, tapi saya tak menyekat selera makan saya langsung. Daging, kentang, bir, bakon dan telur, roti dan kek – segala makanan yang termasuk dalam pakej percutian di Langkawi itu telah digunakan dengan baik. Saya makan hidangan yang lebih kecil, tak mahu makan banyak. Tapi sudah tentunya saya tak pernah lupa untuk minum secawan Black Latte.

fungsi black latte

Pada lewat malamnya, ketika anak-anak kami tertidur setelah penat seharian bermain dan berenang, saya dan Ricky minum wain, berpelukan di balkoni bilik hotel kami, berbual-bual sambil memerhati sinaran bulan. Kemudian Ricky akan memimpin saya ke bilik tidur di mana kami akan mengadakan hubungan asmara dengan keghairahan yang kami tak pernah ada sejak hari pertama kami bertemu. Ia berlaku setiap hari. Saya rasa saya boleh mati dengan rasa bahagia ini!

Malam sebelum kami meninggalkan tempat itu, semasa berdiri di balkoni, Ricky meminta saya menutup mata saya. Saya berbuat begitu dan saya boleh mendengar dia masuk ke bilik kemudian kembali semula.

‘Buka mata awak!’ Kata Ricky dengan gembira.

Saya membuka mata. Ricky sedang melutut di hadapan saya. Dia memegang cincin emas di tangannya.

‘Sudikah awak mengahwini saya?’

Buat beberapa saat, saya rasa kabur. Saya telah menunggu kata-kata ini 7 tahun lamanya!

Saya menunggunya saban hari. Saya impikannya, saya membayangkan banyak kali bagaimana dia akan mengatakannya. Saya rasa mata saya dengan cepatnya digenangi air mata.

‘Awak serius?’ Saya tak dapat cari perkataan yang lebih baik.

‘Ya, memang betul! Awak seorang yang paling baik, paling cantik dan aaya nak awak menjadi isteri saya. Untuk selama-lamanya! Saya tak nak datang dan pergi lagi. Saya mahu kita sentiasa hidup bersama!’

Saya menangis, memeluknya sambil berkata dalam deraian air mata: ‘Ya, saya terima!’

Sebaik sahaja tiba di rumah, kami terus pergi membuat permohonan untuk berkahwin.

Saya terlupa masalah berat badan saya. Di pantai itu, berat saya telah turun 7.5 kilo dalam masa sepuluh hari, sambil memakan semua makanan yang disediakan dan meminum Black Latte.

Begitu banyak yang berlaku dalam hidup saya jadi saya terlupa sepenuhnya tentang masalah berat badan saya. Kali ini, berat saya turun 7.5 kilogram semasa bercuti dengan memakan semua makanan yang disediakan sambil meminum Black Latte. Ia bukan 1 kilo sehari lagi, tetapi terus terang saya katakan yang saya makan lebih banyak daripada biasa semasa berada di sana.

beli black latte di malaysia

Selepas itu, saya tak cuba pun untuk kurangkan berat badan. Saya terus minum Black Latte setiap hari kedua. Ini tak menghalang saya daripada kehilangan 5 kilo lagi menjelang perkahwinan kami.

Majlis perkahwinan kami sangat seronok, Amelia menjadi saksi saya, saya telah berkawan rapat dengannya pada masa itu. Saya amat berterima kasih kepadanya untuk petua kehilangan berat badan yang sangat mudah ini.

Kemudian Ricky mengakui yang secara diam-diam dia selalu berharap yang saya menjadi kurus.

Katanya, perubahan saya menjadikan dia tak waras. Dia berkata yang secara diam-diam, dia sentiasa mahu saya menjadi langsing, sama seperti diri saya sekarang. Sudah tentu, dia tak pernah memberitahu saya depan-depan, kerana dia tak mahu menyinggung perasaan saya. Sangat bertimbang rasa, suami saya tu!

adakah black latte

P.S. Sudah 3 bulan sejak saya dan Ricky menjadi suami dan isteri secara rasminya. Langkah seterusnya ialah menjual pangsapuri kami untuk membeli sebuah rumah besar di mana kami akan selesa tinggal bersama.

Sekarang, berat saya 62 kilogram dan 300 gram dan ia kekal sama walaupun saya berhenti minum Black Latte sebulan yang lalu. Rata-ratanya, saya telah kehilangan 26 kg dan 100 g dan selepas 7 tahun berada dalam hubungan, kami masih menyayangi satu sama lain. Ini perasaan yang hebat, saya beritahu anda, dan saya rasa saya sememangnya layak mendapatnya!

black latte pengurangan berat

Berat saya turun 26 kilo dan 100g. Impian saya telah menjadi kenyataan!

Impian saya telah menjadi kenyataan! Impian saya telah menjadi kenyataan! Ia berlaku lebih baik daripada yang saya impikan! Ya, tuah telah membantu saya ketika saya bertemu dengan Amelia. Ia suratan takdir.

Peluang seperti itu akan muncul dalam kehidupan setiap daripada kita, walaupun ia benar-benar jarang berlaku. Ramai di antara kita yang sibuk dengan rutin harian kita, mengejar wang dan rasa kurang percaya pada dunia gagal melihat peluang ini.

Nasihat saya: Cubalah untuk sentiasa menangkap peluang anda dalam segala-galanya: apa-apa peristiwa yang berlaku dalam hidup anda, orang-orang yang anda jumpa dalam hidup anda untuk sesuatu sebab tertentu, cerita yang anda terbaca atas sebab-sebab tertentu, segala-galanya lah! Apabila anda memahami yang ia bermakna sesuatu – jangan tunggu, ambil peluang anda! Ini adalah rahsia untuk mencapai kebahagiaan terbesar dalam hidup. Selepas menggunakan peluang anda, anda akan melihat betapa baiknya hidup anda dengan cara yang anda tidak dapat bayangkan.

Selepas mendengar cerita Amelia, saya juga berfikir pada mulanya yang ia hanyalah penipuan. Tetapi saya masih mencuba nasihatnya, iaitu Black Latte, kerana kita tak boleh tahu apa-apa dengan pastinya sehingga kita mencubanya. Saya juga boleh bertindak seperti seorang yang sangat sukar untuk mempercayainya dan hanya membiarkan peluang itu berlalu, tetapi kehidupan saya akan menjadi kacau-bilau. Paling tidak, tiada apa-apa pun yang akan berubah! Selain itu, saya takkan pernah tahu yang saya telah terlepas saty peluang…

harga black latte malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one + seven =